Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/23309
Title: Українська мисткиня-килимарка, дисидентка Стефанія Шабатура (1938–2014)
Authors: Шепітак, Наталія Романівна
Keywords: Стефанія Шабатура, мистецтво, шістдесятництво, український дисидентський рух, радянський режим, генеральний погром, Комітет державної безпеки (КДБ), історична освіта, проєктна технологія, діяльнісний підхід, проєкт, турбіно-технологія, навчальна програма.
Issue Date: Jun-2025
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Шепітак Н. Р. Українська мисткиня-килимарка, дисидентка Стефанія Шабатура (1938–2014). Івано-Франківськ, 2025. 110 с.
Abstract: У дипломній роботі охарактеризовано найактивніші роки життєвого шляху Стефанії Шабатури. Передусім висвітлено її участь у діяльності КТМ «Пролісок» (1962–1965) у м. Львові. Особливу увагу приділено подіям 1972–1973 рр., а саме масовим арештам української інтелігенції, серед яких була ув’язнена – мисткиня- килимарка Стефанія Шабатура. У роботі опрацьовано кримінальну справу No203 у відношенні художниці, що інкримінувалася радянським законодавством за ст. 62 ч. 1 КК УРСР «Антирадянська агітація і пропаганда». Згадано також про правозахисну діяльність Стефанії Шабатури в період ув’язнення і заслання (1972– 1979), а саме написання протестних заяв, оголошення голодувань, звернення зі скаргами до радянських установ. Наскрізно окреслено творчий доробок діячки, звернуто увагу на жанри (види) робіт, зокрема створення монотипій, виготовлення екслібрисів для книг, ткання гобеленів, вишивання закладок, виконання малюнків в акварельній техніці. Окремо зосереджено увагу на важливості активного залучення учнів до пізнавального процесу. Так у дипломній роботі розкрито питання інноваційного підходу в навчанні, а саме використання методу проєктів в історичній освіті. Пояснено суть проєктної діяльності та уточнено значення терміна «проєкт». Також наведено приклади інтеграції теми дослідження в учнівську проєктну діяльність із урахуванням вимог навчальної програми закладів загальної середньої освіти для учнів 11-х класів. З огляду на це зрозуміло, що проєкти є чудовим інструментом для організації навчального процесу. Вони у повній мірі виконують триєдину мету (навчання, розвиток і виховання) та концепцію діяльнісного підходу, що є невід’ємною складовою сучасної історичної освіти.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/23309
Appears in Collections:Наукові роботи студентів, магістрантів, аспірантів (ФІПМВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Шепітак_Королько.pdf6.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.