Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/23309
Назва: Українська мисткиня-килимарка, дисидентка Стефанія Шабатура (1938–2014)
Автори: Шепітак, Наталія Романівна
Ключові слова: Стефанія Шабатура, мистецтво, шістдесятництво, український дисидентський рух, радянський режим, генеральний погром, Комітет державної безпеки (КДБ), історична освіта, проєктна технологія, діяльнісний підхід, проєкт, турбіно-технологія, навчальна програма.
Дата публікації: чер-2025
Видавництво: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Бібліографічний опис: Шепітак Н. Р. Українська мисткиня-килимарка, дисидентка Стефанія Шабатура (1938–2014). Івано-Франківськ, 2025. 110 с.
Короткий огляд (реферат): У дипломній роботі охарактеризовано найактивніші роки життєвого шляху Стефанії Шабатури. Передусім висвітлено її участь у діяльності КТМ «Пролісок» (1962–1965) у м. Львові. Особливу увагу приділено подіям 1972–1973 рр., а саме масовим арештам української інтелігенції, серед яких була ув’язнена – мисткиня- килимарка Стефанія Шабатура. У роботі опрацьовано кримінальну справу No203 у відношенні художниці, що інкримінувалася радянським законодавством за ст. 62 ч. 1 КК УРСР «Антирадянська агітація і пропаганда». Згадано також про правозахисну діяльність Стефанії Шабатури в період ув’язнення і заслання (1972– 1979), а саме написання протестних заяв, оголошення голодувань, звернення зі скаргами до радянських установ. Наскрізно окреслено творчий доробок діячки, звернуто увагу на жанри (види) робіт, зокрема створення монотипій, виготовлення екслібрисів для книг, ткання гобеленів, вишивання закладок, виконання малюнків в акварельній техніці. Окремо зосереджено увагу на важливості активного залучення учнів до пізнавального процесу. Так у дипломній роботі розкрито питання інноваційного підходу в навчанні, а саме використання методу проєктів в історичній освіті. Пояснено суть проєктної діяльності та уточнено значення терміна «проєкт». Також наведено приклади інтеграції теми дослідження в учнівську проєктну діяльність із урахуванням вимог навчальної програми закладів загальної середньої освіти для учнів 11-х класів. З огляду на це зрозуміло, що проєкти є чудовим інструментом для організації навчального процесу. Вони у повній мірі виконують триєдину мету (навчання, розвиток і виховання) та концепцію діяльнісного підходу, що є невід’ємною складовою сучасної історичної освіти.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/23309
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи студентів, магістрантів, аспірантів (ФІПМВ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шепітак_Королько.pdf6.36 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.