Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/23132
Назва: | Самоосвіта педагога в сучасному освітньому інформаційно- комунікаційному просторі як шлях до професійного зростання |
Інші назви: | SELF-EDUCATION OF TEACHERS IN THE MODERN EDUCATIONAL INFORMATION AND COMMUNICATION SPACE AS A PATH TO PROFESSIONAL GROWTH |
Автори: | Басараб, Наталія Ярославівна |
Ключові слова: | самоосвіта інформатизація цифровізація професійний розвиток неформальна освіта інформальна освіта |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Басараб Н. Я. Самоосвіта педагога в сучасному освітньому інформаційно- комунікаційному просторі як шлях до професійного зростання / Н. Я. Басараб // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 68-72. |
Короткий огляд (реферат): | Сучасна українська школа потребує педагога, який вміє критично мислити, володіє сучасними методами і технологіями навчання, прийомами психолого-педагогічної діагностики, способами самостійного конструювання занять, вміє прогнозувати кінцевий результат, чітко усвідомлює свою соціальну відповідальність й водночас є суб'єктом особистісного і професійного зростання. Відтак у статті окреслено сутність поняття самоосвіти педагога й акцентовано увагу на значенні самоосвітньої діяльності вчителя в часи стрімкого освітнього реформування та інформаційно-комунікаційного розвитку. Відзначено, що основними формами організації самоосвітньої діяльності вчителя є неформальна освіта, інформальна освіта. Описано можливості використання інформаційних, інформаційно-комунікаційних технологій у самоосвіті вчителя через участь у семінарах, педагогічних читаннях, науково-практичних конференціях, у науково-експериментальній роботі, в Інтернет-заходах, де педагоги обмінюються досвідом, знайомляться з новинами педагогічної науки, розвивають культуру професійного мислення. Також зауважено, що важливим чинником підвищення кваліфікації педагога є усвідомлення ним необхідності роботи над вдосконаленням свого професійного рівня аж до професійної майстерності, оскільки під час роботи з дітьми виникає пряма необхідність доступності різноманітних літературних джерел, засобів масової інформації, інтернету, передового педагогічного досвіду задля ефективного розв’язання практичних завдань, здобуття позитивних результатів на їх основі. Таким чином, важливо, щоб педагог був постійно включений до активної самоосвітньої діяльності, неперервного розвитку творчого потенціалу, де його самоосвіта веде не просто до відновлення знань, а сприяє ознайомленню з новітніми педагогічними та психологічними дослідженнями, пошуку нових напрямків у методиці та організації навчально-виховного процесу, розгляду педагогічних проблем на високому науковому рівні. Ключові слова: самоосвіта, неформальна освіта, інформальна освіта, інформатизація, цифровізація. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/23132 |
Розташовується у зібраннях: | № 30 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
30_girska-shkola-001-134-68-72.pdf | 226.02 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.