Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/23112
Назва: | Перші українські педагогічні часописи Галичини як історичне джерело досліджень розвитку початкової природничої освіти |
Інші назви: | THE FIRST UKRAINIAN PEDAGOGICAL JOURNALS OF GALICIA AS A HISTORICAL SOURCE OF RESEARCH ON THE DEVELOPMENT OF PRIMARY SCIENCE EDUCATION |
Автори: | Борис, Уляна Зіновіївна |
Ключові слова: | педагогічні часописи навчання географії народні школи краєзнавство |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Борис У. З. Перші українські педагогічні часописи Галичини як історичне джерело досліджень розвитку початкової природничої освіти / У. З. Борис // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 40-45. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена висвітленню проблем початкової природничої освіти на сторінках галицьких часописів «Домъ и Школа» (1863–1864), «Школа» (1865), «Учитель» (1869–1874) крізь призму сьогодення. Цьогоріч виповнюються ювілейні дати перших україномовних педагогічних часописів Галичини. Результати контент-аналізу тематики публікацій у часописах «Домъ и Школа», «Школа» та «Учитель» показали: вагоме місце посідали публікації, у яких порушено проблеми професійної підготовки вчителя, ролі вчителя в суспільстві та просвітницькій діяльності з-поміж сільського населення, актуальні питання, пов’язані зі школознавством, підвищенням кваліфікації вчителів, розвитком початкової природничої освіти, місця природничих, господарсько-економічних, санітарно-гігієнічних знань у системі компетентностей учнів тощо. Виокремлено теоретичні напрацювання тогочасних творчих учителів, науковців у галузі природничої освіти школярів, показано гендерні аспекти, зроблено висновок, що ці часописи є історичним джерелом досліджень розвитку початкової природничої освіти. Увиразнено доробок В. Площанського – професора Львівської гімназії, викладача Львівської препаранди, який шпальти часопису «Учитель» перетворив на пропаганду та поширення з-поміж українського вчительства методики навчання географії (землеопису), географічного краєзнавства, своїми методичними знахідками збагатив арсенал навчально-методичного забезпечення природничої освіти, чимало його рекомендацій не втратили актуальності за сучасних умов розвитку природничої освіти; о. І. Наумовичa, інших педагогів-науковців, які підкреслювали важливість початкової природничої освіти, її практико орієнтований характер, окреслили значення і роль для майбутнього економічного розвитку, господарського поступу краю та підвищення добробуту українства як основи теорії національної автаркії. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/23112 |
Розташовується у зібраннях: | № 30 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
30_girska-shkola-001-134-40-45.pdf | 237.57 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.