Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/23112
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Борис, Уляна Зіновіївна | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-05T12:24:36Z | - |
dc.date.available | 2025-06-05T12:24:36Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Борис У. З. Перші українські педагогічні часописи Галичини як історичне джерело досліджень розвитку початкової природничої освіти / У. З. Борис // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 40-45. | uk_UA |
dc.identifier.other | 10.15330/msuc.2024.30.40-45 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/23112 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена висвітленню проблем початкової природничої освіти на сторінках галицьких часописів «Домъ и Школа» (1863–1864), «Школа» (1865), «Учитель» (1869–1874) крізь призму сьогодення. Цьогоріч виповнюються ювілейні дати перших україномовних педагогічних часописів Галичини. Результати контент-аналізу тематики публікацій у часописах «Домъ и Школа», «Школа» та «Учитель» показали: вагоме місце посідали публікації, у яких порушено проблеми професійної підготовки вчителя, ролі вчителя в суспільстві та просвітницькій діяльності з-поміж сільського населення, актуальні питання, пов’язані зі школознавством, підвищенням кваліфікації вчителів, розвитком початкової природничої освіти, місця природничих, господарсько-економічних, санітарно-гігієнічних знань у системі компетентностей учнів тощо. Виокремлено теоретичні напрацювання тогочасних творчих учителів, науковців у галузі природничої освіти школярів, показано гендерні аспекти, зроблено висновок, що ці часописи є історичним джерелом досліджень розвитку початкової природничої освіти. Увиразнено доробок В. Площанського – професора Львівської гімназії, викладача Львівської препаранди, який шпальти часопису «Учитель» перетворив на пропаганду та поширення з-поміж українського вчительства методики навчання географії (землеопису), географічного краєзнавства, своїми методичними знахідками збагатив арсенал навчально-методичного забезпечення природничої освіти, чимало його рекомендацій не втратили актуальності за сучасних умов розвитку природничої освіти; о. І. Наумовичa, інших педагогів-науковців, які підкреслювали важливість початкової природничої освіти, її практико орієнтований характер, окреслили значення і роль для майбутнього економічного розвитку, господарського поступу краю та підвищення добробуту українства як основи теорії національної автаркії. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника | uk_UA |
dc.subject | педагогічні часописи | uk_UA |
dc.subject | навчання географії | uk_UA |
dc.subject | народні школи | uk_UA |
dc.subject | краєзнавство | uk_UA |
dc.title | Перші українські педагогічні часописи Галичини як історичне джерело досліджень розвитку початкової природничої освіти | uk_UA |
dc.title.alternative | THE FIRST UKRAINIAN PEDAGOGICAL JOURNALS OF GALICIA AS A HISTORICAL SOURCE OF RESEARCH ON THE DEVELOPMENT OF PRIMARY SCIENCE EDUCATION | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 30 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
30_girska-shkola-001-134-40-45.pdf | 237.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.