Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/23100
Title: | Екологічна освіта сучасної Ірландії: досвід для України |
Other Titles: | ECOLOGICAL EDUCATION PROGRAMS IN MODERN IRELAND: EXPERIENCE FOR UKRAINE |
Authors: | Марусинець, Маріанна Михайлівна |
Keywords: | екологія освіта екологічна освіта екологічна культура |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Citation: | Марусинець М. М. Екологічна освіта сучасної Ірландії: досвід для України / М. М. Марусинець // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 20-24. |
Abstract: | У статті розглянуто актуальні проблеми екології та екологічної освіти й виховання в контексті сучасних глобальних викликів, наголошується на необхідності формування екологічної грамотності, екологічної свідомості та високих моральних цінностей у зростаючої особистості. Шляхом ретроспективного та рефлексивно-аналітичного огляду наукових джерел, застосування компаративістських підходів, досліджуються концептуальні основи та методологічні підходи до реалізації мети та завдань екологічної освіти в українському та ірландському середовищах. У дослідженнях українських науковців підкреслюється важливість системної інтеграції екологічних принципів на всіх рівнях сучасної системи освіти, поєднуючи раціональні та емоційні аспекти взаємодії людини з природою для сприяння сталому розвитку та формування екологічної свідомості. На відміну від українських наукових розвідок, ірландські дослідники зосереджуються на застосуванні в освітньому процесі інноваційних технологій та реалізації стратегічних державних програм, таких як «Fit for 55» і «Green Deal», які відзначають Ірландію серед світових лідерів у сфері захисту навколишнього середовища. У дослідженні висвітлено основні тенденції цього неоднозначного процесу, вказується на пріоритетність екологічної освіти в національній політичній думці, шляхом інтеграції в шкільні освітні програми, вплив на розвиток емоційного інтелекту й інтелектуального залучення особистості до природи, починаючи вже з раннього дитинства. Такі програми як «Зелена школа», акцентують увагу на практичному навчанні та відповідальному ставленні до управління ресурсами й зменшенню відходів, формування культури сталого розвитку. Авторка наголошує на пріоритетності в освітньому процесі таких видів навчання, як уроки на відкритому повітрі для підвищення творчого потенціалу, розвитку мовлення та загального благополуччя, що узгоджується з ірландськими освітніми стратегіями. Проте залишаються певні виклики, пов’язані з прогалинами в соціальних дослідженнях екологічної освіти та дебати щодо балансу між утилітарним та емпатійним підходами до екологічного навчання. Аналізуючи ці питання, дослідниця долучається до дискурсу глобальної екологічної освіти та пропонує цінні ідеї для формування цілісної екологічної культури особистості. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/23100 |
Appears in Collections: | № 30 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
30_girska-shkola-001-134-20-24.pdf | 225.24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.