Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/23100
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМарусинець, Маріанна Михайлівна-
dc.date.accessioned2025-06-04T12:23:44Z-
dc.date.available2025-06-04T12:23:44Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationМарусинець М. М. Екологічна освіта сучасної Ірландії: досвід для України / М. М. Марусинець // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 20-24.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/msuc.2024.30.20-24-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/23100-
dc.description.abstractУ статті розглянуто актуальні проблеми екології та екологічної освіти й виховання в контексті сучасних глобальних викликів, наголошується на необхідності формування екологічної грамотності, екологічної свідомості та високих моральних цінностей у зростаючої особистості. Шляхом ретроспективного та рефлексивно-аналітичного огляду наукових джерел, застосування компаративістських підходів, досліджуються концептуальні основи та методологічні підходи до реалізації мети та завдань екологічної освіти в українському та ірландському середовищах. У дослідженнях українських науковців підкреслюється важливість системної інтеграції екологічних принципів на всіх рівнях сучасної системи освіти, поєднуючи раціональні та емоційні аспекти взаємодії людини з природою для сприяння сталому розвитку та формування екологічної свідомості. На відміну від українських наукових розвідок, ірландські дослідники зосереджуються на застосуванні в освітньому процесі інноваційних технологій та реалізації стратегічних державних програм, таких як «Fit for 55» і «Green Deal», які відзначають Ірландію серед світових лідерів у сфері захисту навколишнього середовища. У дослідженні висвітлено основні тенденції цього неоднозначного процесу, вказується на пріоритетність екологічної освіти в національній політичній думці, шляхом інтеграції в шкільні освітні програми, вплив на розвиток емоційного інтелекту й інтелектуального залучення особистості до природи, починаючи вже з раннього дитинства. Такі програми як «Зелена школа», акцентують увагу на практичному навчанні та відповідальному ставленні до управління ресурсами й зменшенню відходів, формування культури сталого розвитку. Авторка наголошує на пріоритетності в освітньому процесі таких видів навчання, як уроки на відкритому повітрі для підвищення творчого потенціалу, розвитку мовлення та загального благополуччя, що узгоджується з ірландськими освітніми стратегіями. Проте залишаються певні виклики, пов’язані з прогалинами в соціальних дослідженнях екологічної освіти та дебати щодо балансу між утилітарним та емпатійним підходами до екологічного навчання. Аналізуючи ці питання, дослідниця долучається до дискурсу глобальної екологічної освіти та пропонує цінні ідеї для формування цілісної екологічної культури особистості.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectекологіяuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectекологічна освітаuk_UA
dc.subjectекологічна культураuk_UA
dc.titleЕкологічна освіта сучасної Ірландії: досвід для Україниuk_UA
dc.title.alternativeECOLOGICAL EDUCATION PROGRAMS IN MODERN IRELAND: EXPERIENCE FOR UKRAINEuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 30

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
30_girska-shkola-001-134-20-24.pdf225.24 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.