Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/23099
Title: Розвиток зарубіжної педагогічної думки в рецепції українських науковців
Other Titles: EVOLUTION OF FOREIGN PEDAGOGICAL THOUGHT IN THE RECEPTION OF UKRAINIAN SCIENTISTS
Authors: Кривцун, Неоніла
Keywords: педагогічна персоналія
педагогічна біографістика
зарубіжна педагогічна думка
просопографія
Issue Date: 2024
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Кривцун Н. Розвиток зарубіжної педагогічної думки в рецепції українських науковців / Н. Кривцун // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 16-19.
Abstract: Актуальність статті зумовлюється потребою осмислення нагромадженого в українській педагогічній науці масиву наукових праць про персоналії, які уособлюють розвиток зарубіжної педагогічної думки. Мета статті полягає в здійсненні синтезованого аналізу досліджень українських компаративістів про носіїв зарубіжної педагогічної думки задля визначення здобутків, вузьких місць і перспектив розвитку історіографії цієї проблеми. У процесі її підготовки використано методи: загальнонаукові (аналіз і синтез, індукція і дедукція, узагальнення і порівняння); міждисциплінарні (історико-генетичний, історико-структурний, ретроспективний); частково-наукові (контент-аналіз, дискурс-аналіз); історіографічні (монографічний, аналізу основного корпусу джерел, аналізу системи знань). Результати дослідження полягають у з’ясуванні значення і впливу на історіографію порушеної проблеми знакових підручників і навчальних посібників М. Гриценка (1973), В. Кравця (1996), І. Зайченка (2010), Д. Скільського (2011); визначенні групи праць методичного спрямування, які призначені для підготовки до лекційних і семінарських занять, організації самостійної роботи та навчально-наукової праці); виявленні тенденції щодо розширення наукового і навчально-методичного контенту з порушеної проблеми завдяки міждисциплінарним студіям з філософії, психології, історії культури та ін. Проаналізовано процес нарощування нових знань з досліджуваної проблеми, який відображають різновидові науково-аналітичні студії (монографії, дисертації, статті, матеріали конференцій). За підходами до вивчення персоналій як носіїв зарубіжної педагогічної думки їх поділено на дві групи: 1) умовно «просопографічні», які вивчають формальні і неформальні спільноти діячів як представників певних наукових, педагогічних, освітніх течій, напрямів, шкіл; 2) персоніфіковані, які зосереджуються на вивченні окремих діячів (біографій).
URI: http://hdl.handle.net/123456789/23099
Appears in Collections:№ 30

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30_girska-shkola-001-134-16-19.pdf213.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.