Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/23099
Назва: | Розвиток зарубіжної педагогічної думки в рецепції українських науковців |
Інші назви: | EVOLUTION OF FOREIGN PEDAGOGICAL THOUGHT IN THE RECEPTION OF UKRAINIAN SCIENTISTS |
Автори: | Кривцун, Неоніла |
Ключові слова: | педагогічна персоналія педагогічна біографістика зарубіжна педагогічна думка просопографія |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Кривцун Н. Розвиток зарубіжної педагогічної думки в рецепції українських науковців / Н. Кривцун // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 16-19. |
Короткий огляд (реферат): | Актуальність статті зумовлюється потребою осмислення нагромадженого в українській педагогічній науці масиву наукових праць про персоналії, які уособлюють розвиток зарубіжної педагогічної думки. Мета статті полягає в здійсненні синтезованого аналізу досліджень українських компаративістів про носіїв зарубіжної педагогічної думки задля визначення здобутків, вузьких місць і перспектив розвитку історіографії цієї проблеми. У процесі її підготовки використано методи: загальнонаукові (аналіз і синтез, індукція і дедукція, узагальнення і порівняння); міждисциплінарні (історико-генетичний, історико-структурний, ретроспективний); частково-наукові (контент-аналіз, дискурс-аналіз); історіографічні (монографічний, аналізу основного корпусу джерел, аналізу системи знань). Результати дослідження полягають у з’ясуванні значення і впливу на історіографію порушеної проблеми знакових підручників і навчальних посібників М. Гриценка (1973), В. Кравця (1996), І. Зайченка (2010), Д. Скільського (2011); визначенні групи праць методичного спрямування, які призначені для підготовки до лекційних і семінарських занять, організації самостійної роботи та навчально-наукової праці); виявленні тенденції щодо розширення наукового і навчально-методичного контенту з порушеної проблеми завдяки міждисциплінарним студіям з філософії, психології, історії культури та ін. Проаналізовано процес нарощування нових знань з досліджуваної проблеми, який відображають різновидові науково-аналітичні студії (монографії, дисертації, статті, матеріали конференцій). За підходами до вивчення персоналій як носіїв зарубіжної педагогічної думки їх поділено на дві групи: 1) умовно «просопографічні», які вивчають формальні і неформальні спільноти діячів як представників певних наукових, педагогічних, освітніх течій, напрямів, шкіл; 2) персоніфіковані, які зосереджуються на вивченні окремих діячів (біографій). |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/23099 |
Розташовується у зібраннях: | № 30 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
30_girska-shkola-001-134-16-19.pdf | 213.03 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.