Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/23060
Назва: Характеристика особливостей проектування безпечного освітнього середовища в закладах вищої освіти: виклики в умовах сьогодення
Інші назви: CHARACTERISTICS OF THE FEATURES OF DESIGNING A SAFEEDUCATIONAL ENVIRONMENT IN HIGHER EDUCATIONALINSTITUTIONS: CHALLENGES IN TODAY'S CONDITIONS
Автори: Карп, Роман Васильович
Ключові слова: безпечне освітнє середовище
освітній процес
заклад вищої освіти
здобувач вищої освіти
науково-педагогічний працівник
безпековий розвиток
цифрова грамотність
психологічна безпека
правова обізнаність
інноваційність
Дата публікації: 2024
Видавництво: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Бібліографічний опис: Карп Р. В. Характеристика особливостей проектування безпечного освітнього середовища в закладах вищої освіти: виклики в умовах сьогодення // Освітні обрії. - Івано-Франківськ. - 2024. – Т. 59.- №. 2. – С.103-109
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто характеристику особливостей проєктування безпечного освітнього середовища в закладах вищої освіти, що відображає сучасні виклики та нагальні по-треби освітнього процесу. Показано, що стратегічне планування й комплексний підхід мають вирішальне значення для ефективної взаємодії між усіма учасниками освіт-нього середовища. У контексті глобальних цифрових змін виділено провідну роль інформаційної безпеки та цифрової грамотності, оскільки саме вони забезпечують належ-ний рівень захисту даних і формують культуру безпечної комунікації.Метою дослідження є характеристика особливостей проєктування безпечного освітнього середовища в закладах вищої освіти. Об'єктом дослідження виступає освітнє середовище сучасних закладів вищої освіти.Основне завдання статті являє собою розкрити найбільш вагомі за-сади процесу проєктування безпечного освітнього середовища в закладах вищої освіти в умовах сьогодення. Наголошено, що важливим чинником успіху є дотримання психологічних і соціокультурних аспектів: науково-педагогічний працівник має своєчасно реагувати на ознаки емоційної напруги, а здобувач вищої освіти отримувати належну підтримку й відчувати захищеність у процесі професійного становлення. Важливою залишається правова обізнаність усіх учасників,оскільки чіткі норми й регламенти стимулюють відповідальну поведінку та запобігають негативним ситуаціям. У розкритті умов проєктування безпечного освітнього середовища обґрунтовано важливість стратегії безпеки, правової грамотності, психолого-педагогічного супроводу й технологічних інструментів. Проаналізовано низку викликів, серед яких виокремлено кіберзагрози, суперечності у взаємодії, фінансові обмеження й недостатній рівень психологічного супроводу. Попри складність цих викликів, підкреслюється, що ефективне проєктування безпечного освітнього середовища значно підсилює результати освітнього процесу, сприяє позитивній динаміці особистісного розвитку й підвищує конкурентоспроможність закладу вищої освіти. Таким чином, представлений матеріал демонструє важливість усіх елементів, які в комплексі формують сприятливі умови для продуктивної діяльності та гармонійного безпекового розвитку кожного учасника.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/23060
Розташовується у зібраннях:Т. 59, № 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Карп.pdf615.79 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.