Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/23060
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Карп, Роман Васильович | - |
dc.date.accessioned | 2025-05-29T09:09:13Z | - |
dc.date.available | 2025-05-29T09:09:13Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Карп Р. В. Характеристика особливостей проектування безпечного освітнього середовища в закладах вищої освіти: виклики в умовах сьогодення // Освітні обрії. - Івано-Франківськ. - 2024. – Т. 59.- №. 2. – С.103-109 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/23060 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто характеристику особливостей проєктування безпечного освітнього середовища в закладах вищої освіти, що відображає сучасні виклики та нагальні по-треби освітнього процесу. Показано, що стратегічне планування й комплексний підхід мають вирішальне значення для ефективної взаємодії між усіма учасниками освіт-нього середовища. У контексті глобальних цифрових змін виділено провідну роль інформаційної безпеки та цифрової грамотності, оскільки саме вони забезпечують належ-ний рівень захисту даних і формують культуру безпечної комунікації.Метою дослідження є характеристика особливостей проєктування безпечного освітнього середовища в закладах вищої освіти. Об'єктом дослідження виступає освітнє середовище сучасних закладів вищої освіти.Основне завдання статті являє собою розкрити найбільш вагомі за-сади процесу проєктування безпечного освітнього середовища в закладах вищої освіти в умовах сьогодення. Наголошено, що важливим чинником успіху є дотримання психологічних і соціокультурних аспектів: науково-педагогічний працівник має своєчасно реагувати на ознаки емоційної напруги, а здобувач вищої освіти отримувати належну підтримку й відчувати захищеність у процесі професійного становлення. Важливою залишається правова обізнаність усіх учасників,оскільки чіткі норми й регламенти стимулюють відповідальну поведінку та запобігають негативним ситуаціям. У розкритті умов проєктування безпечного освітнього середовища обґрунтовано важливість стратегії безпеки, правової грамотності, психолого-педагогічного супроводу й технологічних інструментів. Проаналізовано низку викликів, серед яких виокремлено кіберзагрози, суперечності у взаємодії, фінансові обмеження й недостатній рівень психологічного супроводу. Попри складність цих викликів, підкреслюється, що ефективне проєктування безпечного освітнього середовища значно підсилює результати освітнього процесу, сприяє позитивній динаміці особистісного розвитку й підвищує конкурентоспроможність закладу вищої освіти. Таким чином, представлений матеріал демонструє важливість усіх елементів, які в комплексі формують сприятливі умови для продуктивної діяльності та гармонійного безпекового розвитку кожного учасника. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника | uk_UA |
dc.subject | безпечне освітнє середовище | uk_UA |
dc.subject | освітній процес | uk_UA |
dc.subject | заклад вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | здобувач вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | науково-педагогічний працівник | uk_UA |
dc.subject | безпековий розвиток | uk_UA |
dc.subject | цифрова грамотність | uk_UA |
dc.subject | психологічна безпека | uk_UA |
dc.subject | правова обізнаність | uk_UA |
dc.subject | інноваційність | uk_UA |
dc.title | Характеристика особливостей проектування безпечного освітнього середовища в закладах вищої освіти: виклики в умовах сьогодення | uk_UA |
dc.title.alternative | CHARACTERISTICS OF THE FEATURES OF DESIGNING A SAFEEDUCATIONAL ENVIRONMENT IN HIGHER EDUCATIONALINSTITUTIONS: CHALLENGES IN TODAY'S CONDITIONS | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Т. 59, № 2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Карп.pdf | 615.79 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.