Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/23949
Title: Музикалізація як характерна риса стилю Кадзуо Ішігуро на матеріалі оповідання «Crooner»
Authors: Телегіна, Наталія Іванівна
Яцущак, Христина
Keywords: музикалізація
інтермедіальний, ноктюрн
композиція
елемент
структура
емоції
Issue Date: 2025
Citation: Телегіна Н. І. Музикалізація як характерна риса стилю Кадзуо Ішігуро на матеріалі оповідання «Crooner» / Н. Телегіна, Х. Яцущак // Актуальні питання гуманітарних наук. - 2025. - № 89.Том 2. - С. 268– 275.
Abstract: Дослідження здійснено за допомогою описового методу та аналітико-інтерпретативного методу. Спираючись на теоретичні викладки відомого музикознавця Аллана Дж. Вагенхайма по питанню специфіки музичної форми ноктюрна, було проведено аналіз структури оповідання з метою встановлення аналогій. Вагенхайм виділяє десять ключових елементів, на які слід звернути увагу, визначаючи, чи класифікується твір як ноктюрн, проте не всі елементи повинні бути присутніми обов’язково. Цими елементами він вважає наступні: туга, зітхання або схлип, крик або вибух, політ або звільнення, контраст настрою, зміни ладу, боротьба, пронизливий або ударний лад, розмова, стрибок. Він також дає пояснення, чим характеризується кожен з них. Літературні відповідники кожному з цих елементів було знайдено в оповіданні Кадзуо Ішіґуро «Crooner». Наявність структурної аналогії з відповідною музичною композицією дає можливість стверджувати, що оповідання «Crooner» Кадзуо Ішіґуро є музикально-літературною інтермедіальною формою, яка виникла в результаті засвоєння принципів музичної побудови та інтонаційної виразності і інтермедіального моделювання. Дослідження конкретних випадків музикалізації літературних творів закладає основу для виявлення та подальшого аналізу інтермедіальних форм і стратегій.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/23949
Appears in Collections:Статті та тези (ФІМ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
41.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.