Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/2373| Назва: | Sociocultural Component of Teachers’ Professional Competence |
| Автори: | Stakhiv, Maria Boiko, Halyna |
| Ключові слова: | sociocultural competence sociocultural mobility social and cultural development multicultural environment |
| Дата публікації: | 2017 |
| Видавництво: | Vasyl Stefanyk Precarpathian National University |
| Бібліографічний опис: | Stakhiv M. Sociocultural Component of Teachers’ Professional Competence / M. Stakhiv, H. Boiko // Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. - 2017. - Vol. 4. - №1. - P. 110-116. |
| Короткий огляд (реферат): | This article considers the theoretical and practical issues of sociocultural competence of Ukrainian students of higher educational institutions; the priorities of the sociocultural education paradigm were analyzed; in this context, the issue of training future teachers to work in terms of a personality oriented teaching approach was presented. On the basis of the analysis conducted on psycho-pedagogical and methodological literature that covers the raised problems, a number of methodological and pedagogical ideas which provide for the formation of social and cultural mobility of future teachers were determined in order to ensure pupils’ sociocultural development. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/2373 |
| Розташовується у зібраннях: | Vol. 4, № 1 |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 1920-5241-1-PB.pdf | 483.64 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.