Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/23463Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Адамович, Сергій Васильович | - |
| dc.contributor.author | Микитин, Юрій Іванович | - |
| dc.date.accessioned | 2025-09-24T06:17:54Z | - |
| dc.date.available | 2025-09-24T06:17:54Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Адамович С., Микитин Ю. Застосування європейських механізмів захисту прав людини під час російсько-української війни. Intenational Journal Law & Society. Issue 11. 2025. С.3-13 | uk_UA |
| dc.identifier.issn | 2719-522Х | - |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/23463 | - |
| dc.description.abstract | У статті розглянуто функціонування європейських механізмів захисту прав людини під час збройних конфліктів. Авторами подані зроблені науковцями оцінки ефективності діяльності Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ), органів Ради Європи та інших європейських міжнародних інституцій, які забезпечують дотримання стандартів прав людини і в тому числі в умовах воєнних дій. Водночас дослідниками фіксуються перешкоди в реалізації європейських механізмів захисту прав людини під час збройного конфлікту – не виконання деякими державами рішень ЄСПЛ, юридичне обмеження повноважень суду територією країн-членів Ради Європи, недостатнє фінансування діяльності європейських інституцій. Автори статті охарактеризували основні міждержавні позови України проти Росії в ЄСПЛ, які пов’язані з російською військовою агресією. У публікації також приділяється увага створенню і початку функціонування спільного проєкту Ради Європи та України – «Реєстру збитків, завданих агресією Російської Федерації проти України» (Реєстр). Дослідниками детально оцінені статутні документи Реєстру і механізми його створення, управління, функціонування та правонаступництва. Відзначимо, що на сьогодні ще не напрацьовано в повній мірі механізм компенсації жертвам російсько-української війни. Водночас автори вивчили процес створення спеціального трибуналу щодо злочину агресії проти України, статутні документи якого напрацьовуються групою держав і його запуск має відбутися на базі двосторонньої угоди України з Радою Європи у 2025 р. В перспективі забезпечити відповідальність росії за злочини в Україні мала б наступні європейські інституційні складові – Спецтрибунал щодо злочину агресії, Реєстр збитків від російської агресії проти України і Європейський суд з прав людини. Однак повноцінному функціонуванню ЄСПЛ, Реєстру і Спецтрибуналу може перешкодити зміна політичної кон’юнктури і внаслідок цього відмова ключових геополітичних гравців від вимог притягнути до відповідальності росію за вчинені злочини | uk_UA |
| dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
| dc.publisher | Прикарпатський національний університет імені В.Стефаника | uk_UA |
| dc.subject | Рада Європи, Реєстр збитків від війни з росією, Європейський суд з прав людини, права людини під час збройних конфліктів, спеціальний трибунал, російсько-українська війна, європейські механізми захисту прав людини | uk_UA |
| dc.subject | Council of Europe, Register of Damages from the War with Russia, European Court of Human Rights, Human Rights during Armed Conflicts, Special Tribunal, Russian-Ukrainian War, European Human Rights Protection Mechanisms | uk_UA |
| dc.title | Застосування європейських механізмів захисту прав людини під час російсько-української війни | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |
| Розташовується у зібраннях: | Статті та тези (ННЮІ) | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Застосування європейських механізмів захисту прав людини під час російсько-української війни.pdf | 305.99 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.