Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/23328
Назва: Вивчення життєвого шляху В’ячеслава Чорновола (1937–1999) як засіб формування в учнів громадянської компетентності
Автори: Клюс, Інна Василівна
Ключові слова: В’ячеслав Чорновіл, громадянська компетентність, патріотичне виховання, національна свідомість, учнівська молодь, дисидентський рух, громадянська освіта, освітній процес, історико-біографічний підхід, формування особистості.
Дата публікації: чер-2025
Видавництво: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Бібліографічний опис: Клюс І.В. Вивчення життєвого шляху В’ячеслава Чорновола як засіб формування в учнів громадянської компетентності. Івано-Франківськ. 2025. 99 с.
Короткий огляд (реферат): У дипломній роботі здійснено комплексне дослідження життєвого шляху В’ячеслава Чорновола як одного з провідних діячів українського національно-визвольного руху другої половини ХХ століття та розглянуто можливості його використання як засобу формування громадянської компетентності учнів. Проаналізовано біографічні віхи, суспільно-політичну та журналістську діяльність Чорновола, його участь у дисидентському русі, правозахисній боротьбі, а також внесок у процеси демократизації України та розбудову громадянського суспільства. В особі В’ячеслава Чорновола розкривається зразок активного громадянина, який своїм прикладом демонструє відданість ідеалам свободи, справедливості, людської гідності й відповідальності перед суспільством. У роботі окреслено теоретичні засади формування громадянської компетентності школярів та проаналізовано потенціал особистості Чорновола для використання в освітньо-виховному процесі. Зроблено акцент на важливості національно-патріотичного виховання в контексті сучасних викликів, а також розкрито, як знайомство учнів із біографією та діяльністю Чорновола може сприяти формуванню критичного мислення, активної громадянської позиції, толерантності, правосвідомості та участі в житті громади. Подано приклади практичного впровадження матеріалу про Чорновола у навчальні програми з історії, громадянської освіти, української літератури та виховні заходи. Робота містить методичні рекомендації для вчителів щодо інтеграції історико-біографічного підходу в освітній процес, з урахуванням вікових особливостей учнів, принципів міждисциплінарності та компетентнісного навчання. Таким чином, дослідження доводить, що вивчення життєвого шляху В’ячеслава Чорновола є ефективним засобом формування громадянської компетентності, яка є ключовою складовою сучасної української освіти.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/23328
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи студентів, магістрантів, аспірантів (ФІПМВ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Клюс_Паска.pdf3.58 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.