Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/23328
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКлюс, Інна Василівна-
dc.date.accessioned2025-09-02T13:00:23Z-
dc.date.available2025-09-02T13:00:23Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.citationКлюс І.В. Вивчення життєвого шляху В’ячеслава Чорновола як засіб формування в учнів громадянської компетентності. Івано-Франківськ. 2025. 99 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/23328-
dc.description.abstractУ дипломній роботі здійснено комплексне дослідження життєвого шляху В’ячеслава Чорновола як одного з провідних діячів українського національно-визвольного руху другої половини ХХ століття та розглянуто можливості його використання як засобу формування громадянської компетентності учнів. Проаналізовано біографічні віхи, суспільно-політичну та журналістську діяльність Чорновола, його участь у дисидентському русі, правозахисній боротьбі, а також внесок у процеси демократизації України та розбудову громадянського суспільства. В особі В’ячеслава Чорновола розкривається зразок активного громадянина, який своїм прикладом демонструє відданість ідеалам свободи, справедливості, людської гідності й відповідальності перед суспільством. У роботі окреслено теоретичні засади формування громадянської компетентності школярів та проаналізовано потенціал особистості Чорновола для використання в освітньо-виховному процесі. Зроблено акцент на важливості національно-патріотичного виховання в контексті сучасних викликів, а також розкрито, як знайомство учнів із біографією та діяльністю Чорновола може сприяти формуванню критичного мислення, активної громадянської позиції, толерантності, правосвідомості та участі в житті громади. Подано приклади практичного впровадження матеріалу про Чорновола у навчальні програми з історії, громадянської освіти, української літератури та виховні заходи. Робота містить методичні рекомендації для вчителів щодо інтеграції історико-біографічного підходу в освітній процес, з урахуванням вікових особливостей учнів, принципів міждисциплінарності та компетентнісного навчання. Таким чином, дослідження доводить, що вивчення життєвого шляху В’ячеслава Чорновола є ефективним засобом формування громадянської компетентності, яка є ключовою складовою сучасної української освіти.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectВ’ячеслав Чорновіл, громадянська компетентність, патріотичне виховання, національна свідомість, учнівська молодь, дисидентський рух, громадянська освіта, освітній процес, історико-біографічний підхід, формування особистості.uk_UA
dc.titleВивчення життєвого шляху В’ячеслава Чорновола (1937–1999) як засіб формування в учнів громадянської компетентностіuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Appears in Collections:Наукові роботи студентів, магістрантів, аспірантів (ФІПМВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Клюс_Паска.pdf3.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.