Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/23328
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Клюс, Інна Василівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-02T13:00:23Z | - |
dc.date.available | 2025-09-02T13:00:23Z | - |
dc.date.issued | 2025-06 | - |
dc.identifier.citation | Клюс І.В. Вивчення життєвого шляху В’ячеслава Чорновола як засіб формування в учнів громадянської компетентності. Івано-Франківськ. 2025. 99 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/23328 | - |
dc.description.abstract | У дипломній роботі здійснено комплексне дослідження життєвого шляху В’ячеслава Чорновола як одного з провідних діячів українського національно-визвольного руху другої половини ХХ століття та розглянуто можливості його використання як засобу формування громадянської компетентності учнів. Проаналізовано біографічні віхи, суспільно-політичну та журналістську діяльність Чорновола, його участь у дисидентському русі, правозахисній боротьбі, а також внесок у процеси демократизації України та розбудову громадянського суспільства. В особі В’ячеслава Чорновола розкривається зразок активного громадянина, який своїм прикладом демонструє відданість ідеалам свободи, справедливості, людської гідності й відповідальності перед суспільством. У роботі окреслено теоретичні засади формування громадянської компетентності школярів та проаналізовано потенціал особистості Чорновола для використання в освітньо-виховному процесі. Зроблено акцент на важливості національно-патріотичного виховання в контексті сучасних викликів, а також розкрито, як знайомство учнів із біографією та діяльністю Чорновола може сприяти формуванню критичного мислення, активної громадянської позиції, толерантності, правосвідомості та участі в житті громади. Подано приклади практичного впровадження матеріалу про Чорновола у навчальні програми з історії, громадянської освіти, української літератури та виховні заходи. Робота містить методичні рекомендації для вчителів щодо інтеграції історико-біографічного підходу в освітній процес, з урахуванням вікових особливостей учнів, принципів міждисциплінарності та компетентнісного навчання. Таким чином, дослідження доводить, що вивчення життєвого шляху В’ячеслава Чорновола є ефективним засобом формування громадянської компетентності, яка є ключовою складовою сучасної української освіти. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника | uk_UA |
dc.subject | В’ячеслав Чорновіл, громадянська компетентність, патріотичне виховання, національна свідомість, учнівська молодь, дисидентський рух, громадянська освіта, освітній процес, історико-біографічний підхід, формування особистості. | uk_UA |
dc.title | Вивчення життєвого шляху В’ячеслава Чорновола (1937–1999) як засіб формування в учнів громадянської компетентності | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові роботи студентів, магістрантів, аспірантів (ФІПМВ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Клюс_Паска.pdf | 3.58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.