Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/23187
Назва: Нові медіа як об’єкт і суб’єкт політичного маніпулювання: концептуальні підходи
Інші назви: New media as an object and subject of political manipulation: conceptual approaches
Автори: Присяжнюк, Тетяна Іванівна
Ключові слова: нові медіа
політичне маніпулювання
психологічний вплив
дезінформація
фейк
онлайн-маніпуляції
медіа-технології
політичні інститути та процеси
Дата публікації: 2024
Видавництво: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Бібліографічний опис: Присяжнюк Т. Нові медіа як об’єкт і суб’єкт політичного маніпулювання: концептуальні підходи // Вісник Прикарпатського університету. Серія: Політологія. - Івано-Франківськ. - 2024. – №. 18. – С.292-299
Короткий огляд (реферат): Проблематика ролі нових медіа в контексті стратегії політичного маніпулювання і впливу на громадськість на сьогодні набуває особливої актуальності в глобальному контексті. Метою дослідження є аналіз концептуальних підходів щодо позиціонування нових медіа як об’єкта і суб’єкта політичного маніпулювання. У статті вивчено потенціал маніпулювання в аспекті медіа, розглянуто його структуру як специфічного виду психологічного впливу. Розглянуто стратегії та формати успішного застосування медіа-технологій для просування певних політичних концепцій. Виділено характерні особливості компонентності й алгоритму маніпулятивного процесу, що дало змогу сформувати загальну схему його реалізації. Доведено, що шляхом залучення комунікаційних механізмів нові медіа активно впливають на суспільно-політичний розвиток. Досліджено специфіку сучасних медіакампаній і медіапроєктів, що володіють векторністю маніпулятивного політичного впливу. Ідентифіковано виклики й ризики, дотичні до нових медіа. Обґрунтовано необхідність інтеграції соціальних медіа в систему державного / публічного управління на принципах демократичності, відкритості та відповідальності. Доведено, що процес маніпулювання проходить під впливом різноманітних факторів, які визначають його спрямування, застосовувані методи та прийоми, а отже, його ефективність і результативність. Обґрунтовано важливість розвитку стратегій протидії онлайн-маніпуляціям: поширенню фейкових новин, хейт-спічу й іншим видам маніпуляцій. Наголошено на необхідності розробки комплексної стратегії використання медіаресурсів, яка враховувала б потенціал цих платформ для зміцнення демократичних процесів і підвищення залученості суспільства. Запропоновано рекомендації для суб’єктів політичної діяльності щодо розробки ефективних комунікаційних стратегій у медіа, які могли б гарантувати високу якість інформаційного обміну, максимального залучення аудиторії та водночас захисту основних прав і свобод громадян у демократичному суспільстві. Обґрунтовано важливість ролі медіаграмотності як засобу розвитку критичного мислення в населення та протидії дезінформації.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/23187
Розташовується у зібраннях:№ 18

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
33 (1).pdf545.62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.