Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/23187
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПрисяжнюк, Тетяна Іванівна-
dc.date.accessioned2025-06-16T11:26:18Z-
dc.date.available2025-06-16T11:26:18Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationПрисяжнюк Т. Нові медіа як об’єкт і суб’єкт політичного маніпулювання: концептуальні підходи // Вісник Прикарпатського університету. Серія: Політологія. - Івано-Франківськ. - 2024. – №. 18. – С.292-299uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/23187-
dc.description.abstractПроблематика ролі нових медіа в контексті стратегії політичного маніпулювання і впливу на громадськість на сьогодні набуває особливої актуальності в глобальному контексті. Метою дослідження є аналіз концептуальних підходів щодо позиціонування нових медіа як об’єкта і суб’єкта політичного маніпулювання. У статті вивчено потенціал маніпулювання в аспекті медіа, розглянуто його структуру як специфічного виду психологічного впливу. Розглянуто стратегії та формати успішного застосування медіа-технологій для просування певних політичних концепцій. Виділено характерні особливості компонентності й алгоритму маніпулятивного процесу, що дало змогу сформувати загальну схему його реалізації. Доведено, що шляхом залучення комунікаційних механізмів нові медіа активно впливають на суспільно-політичний розвиток. Досліджено специфіку сучасних медіакампаній і медіапроєктів, що володіють векторністю маніпулятивного політичного впливу. Ідентифіковано виклики й ризики, дотичні до нових медіа. Обґрунтовано необхідність інтеграції соціальних медіа в систему державного / публічного управління на принципах демократичності, відкритості та відповідальності. Доведено, що процес маніпулювання проходить під впливом різноманітних факторів, які визначають його спрямування, застосовувані методи та прийоми, а отже, його ефективність і результативність. Обґрунтовано важливість розвитку стратегій протидії онлайн-маніпуляціям: поширенню фейкових новин, хейт-спічу й іншим видам маніпуляцій. Наголошено на необхідності розробки комплексної стратегії використання медіаресурсів, яка враховувала б потенціал цих платформ для зміцнення демократичних процесів і підвищення залученості суспільства. Запропоновано рекомендації для суб’єктів політичної діяльності щодо розробки ефективних комунікаційних стратегій у медіа, які могли б гарантувати високу якість інформаційного обміну, максимального залучення аудиторії та водночас захисту основних прав і свобод громадян у демократичному суспільстві. Обґрунтовано важливість ролі медіаграмотності як засобу розвитку критичного мислення в населення та протидії дезінформації.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectнові медіаuk_UA
dc.subjectполітичне маніпулюванняuk_UA
dc.subjectпсихологічний впливuk_UA
dc.subjectдезінформаціяuk_UA
dc.subjectфейкuk_UA
dc.subjectонлайн-маніпуляціїuk_UA
dc.subjectмедіа-технологіїuk_UA
dc.subjectполітичні інститути та процесиuk_UA
dc.titleНові медіа як об’єкт і суб’єкт політичного маніпулювання: концептуальні підходиuk_UA
dc.title.alternativeNew media as an object and subject of political manipulation: conceptual approachesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 18

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
33 (1).pdf545.62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.