Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/23130
Title: Кібербулінг у закладі освіти як соціокультурна та психолого-педагогічна проблема сучасності
Other Titles: CYBERBULLYING IN EDUCATIONAL INSTITUTION AS A SOCIO-CULTURAL AND PSYCHOLOGICAL-PEDAGOGICAL PROBLEM OF MODERNITY
Authors: Атаманюк, Ярослава Дмитрівна
Ілійчук, Любомира Василівна
Червінський, Андрій Іванович
Keywords: соціальні мережі
кібербулінг
віртуальний простір
освітнє середовище
спілкування
агресія
Issue Date: 2024
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Атаманюк Я. Д. Кібербулінг у закладі освіти як соціокультурна та психолого-педагогічна проблема сучасності / Я. Д. Атаманюк, Л. В. Ілійчук, А. І. Червінський // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 62-67.
Abstract: У статті проаналізовано проблему нової форми насилля у віртуальному просторі серед здобувачів освіти. Автори визначають актуальність досліджень кібербулінгу в молодіжному середовищі, розкривають феномен його виникнення й розростання, описують типові риси й сфери застосування, увиразнюють основні способи протидії проявам кібербулінгу в закладах вищої освіти. Аналізуються основні види відповідальності за прояви кібербулінгу відносно інших осіб. Описується практика запобігання кібербулінгу. Дослідники наголошують, що викладачам, практичним психологам, соціальним працівникам, необхідно знати форми проявів кібербулінгу, щоб організувати ефективну пропедевтичну роботу й запобігти поширенню кібербулінгу в освітньому середовищі закладу вищої освіти. Тому науково-педагогічним працівникам, студентському самоврядуванню, представникам соціальних служб та ювенальній превенції необхідно працювати над з’ясуванням причин збільшення проявів кібербулінгу в студентському середовищі, виявлення масштабів охопленості проблемою; увиразнити варіанти відношення до неї усіх суб’єктів освітнього процесу та створення інноваційної системи превентивної роботи щодо поширення кібербулінгу в закладі освіти. Вказується, що діяльність із запобігання кібербуллінгу серед здобувачів вищої освіти має бути орієнтована на виховання ціннісного ставлення до свого життя та здоров'я, створення позитивної атмосфери з метою сприяння успішній соціалізації кожного учасника освітнього процесу. Вважається, що для протидії кібербулінгу в освітньому середовищі необхідно організувати цілісний, стратегічно продуманий комплекс заходів, який умовно розподіляється на два блоки: управлінський та інформаційний.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/23130
Appears in Collections:№ 30

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30_girska-shkola-001-134-62-67+(1).pdf227.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.