Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/23127
Назва: | Моральне виховання у виправних закладах України у 20-30-ті рр. ХХ ст.: історико-педагогічна рефлексія |
Автори: | Петренко, Оксана Борисівна |
Ключові слова: | пенітенціарна система моральне виховання виправні колонії трудові колонії сільськогосподарські колонії |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Петренко О. Б. Моральне виховання у виправних закладах України у 20-30-ті рр. ХХ ст.: історико-педагогічна рефлексія / О. Б. Петренко // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 56-61. |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано специфіку морального виховання у виправних закладах України в історико- педагогічному контексті. Обґрунтовано актуальність дослідження проблеми морального виховання у виправних закладах України у 20-30-ті рр. ХХ ст. Схарактеризовано становлення системи виправних закладів на території України згідно постанов, циркулярів, кодексів 1920-1930-х рр. У цей час у виправних закладах було введено новий засіб виховного впливу – «навчально- виховну справу», складовою частиною якої стала виховна робота, що включала суспільно-політичне, моральне, трудове, фізичне, гігієнічне й статеве виховання. З’ясовано, що моральне виховання засуджених передбачало ознайомлення їх з моральними цінностями суспільства, формування на цій основі особистісних якостей засудженого, його життєвої позиції, утвердження моральних принципів і норм, моральних ідеалів і переконань, моральних цінностей. Доведено, що відповідно до суспільно-політичних й економічних чинників розвитку країни у виправних закладах змінювалися й підходи до морального виховання, і форми та методи його здійснення. Виховна робота здійснювалася з опорою на нормативно-правові документи державного рівня, а також з урахуванням варіативних локальних актів конкретної установи. Виправно-трудовим кодексом УСРР (1925) передбачалися такі форми і методи: примусова праця, читання вголос, бесіди, лекції, праця в гуртках, вистави, концерти, літературні вечори, літературні суди, товариські суди, диспути, живі газети й ін. Схарактеризовано практику морального виховання у Полтавській трудовій колонії імені М. Горького під керівництвом А. Макаренка (1920-1928), Полтавській сільськогосподарській колонії ім. В. Короленка (1919-1933), Чутівській колонії «Піонер» ім. 1 Травня (1920-1925), колонії-комуні «Охтирське дитяче містечко» (1922-1932). |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/23127 |
Розташовується у зібраннях: | № 30 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
30_girska-shkola-001-134-56-61.pdf | 222.52 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.