Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/23127
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПетренко, Оксана Борисівна-
dc.date.accessioned2025-06-09T06:53:08Z-
dc.date.available2025-06-09T06:53:08Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationПетренко О. Б. Моральне виховання у виправних закладах України у 20-30-ті рр. ХХ ст.: історико-педагогічна рефлексія / О. Б. Петренко // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 56-61.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/msuc.2024.30.56-61-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/23127-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано специфіку морального виховання у виправних закладах України в історико- педагогічному контексті. Обґрунтовано актуальність дослідження проблеми морального виховання у виправних закладах України у 20-30-ті рр. ХХ ст. Схарактеризовано становлення системи виправних закладів на території України згідно постанов, циркулярів, кодексів 1920-1930-х рр. У цей час у виправних закладах було введено новий засіб виховного впливу – «навчально- виховну справу», складовою частиною якої стала виховна робота, що включала суспільно-політичне, моральне, трудове, фізичне, гігієнічне й статеве виховання. З’ясовано, що моральне виховання засуджених передбачало ознайомлення їх з моральними цінностями суспільства, формування на цій основі особистісних якостей засудженого, його життєвої позиції, утвердження моральних принципів і норм, моральних ідеалів і переконань, моральних цінностей. Доведено, що відповідно до суспільно-політичних й економічних чинників розвитку країни у виправних закладах змінювалися й підходи до морального виховання, і форми та методи його здійснення. Виховна робота здійснювалася з опорою на нормативно-правові документи державного рівня, а також з урахуванням варіативних локальних актів конкретної установи. Виправно-трудовим кодексом УСРР (1925) передбачалися такі форми і методи: примусова праця, читання вголос, бесіди, лекції, праця в гуртках, вистави, концерти, літературні вечори, літературні суди, товариські суди, диспути, живі газети й ін. Схарактеризовано практику морального виховання у Полтавській трудовій колонії імені М. Горького під керівництвом А. Макаренка (1920-1928), Полтавській сільськогосподарській колонії ім. В. Короленка (1919-1933), Чутівській колонії «Піонер» ім. 1 Травня (1920-1925), колонії-комуні «Охтирське дитяче містечко» (1922-1932).uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectпенітенціарна системаuk_UA
dc.subjectморальне вихованняuk_UA
dc.subjectвиправні колоніїuk_UA
dc.subjectтрудові колоніїuk_UA
dc.subjectсільськогосподарські колоніїuk_UA
dc.titleМоральне виховання у виправних закладах України у 20-30-ті рр. ХХ ст.: історико-педагогічна рефлексіяuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 30

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
30_girska-shkola-001-134-56-61.pdf222.52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.