Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/23102
Title: | Рівнева структура ціннісно-смислової саморегуляції особистості |
Other Titles: | LEVEL STRUCTURE OF VALUE-MEANING SELF-REGULATION OF THE PERSON |
Authors: | Пелех, Владислав |
Keywords: | когнітивний рівень афективний рівень операціональний рівень метарефлексія |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Citation: | Пелех В. Рівнева структура ціннісно-смислової саморегуляції особистості / В. Пелех // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 25-30. |
Abstract: | У статті доведено, що поняття «життя» індивіда визначається передусім тими цінностями, які становлять його особистісне ядро. При цьому розгортання сутності відбувається завдяки активності особистості, як на конативному рівневі (саме по собі життя), так і на когнітивному (прогностичне відображення людиною оточуючої дійсності), а також і на афективному рівневі (почуття). Ампліфікація ціннісно-смислової саморегуляції особистості (в основному в парадигмі когнітивної сфери) і є своєрідним проєктом життя, що так чи інакше усвідомлюється самою людиною або людством в цілому. Такий життєвий проєкт може бути розгорнутий максимальною мірою, тобто має бути розгорнене все майбутнє життя людини з метою реалізації цінностей, цілей і завдань. Разом з тим, такий проєкт може бути і згорнутим, в парадигмі якого можуть бути актуалізованими і важливі скрипти життя людини. Вихід індивіда на рівень проєктування життя (стратегічний рівень) є неможливим поза метарефлексії, яка забезпечує не лише цілісний погляд на своє власне життя, але й її осмислення в парадигмі історичного часу (кожної конкретної людини і всього людства в цілому). Таким же чином через ціннісно-смислову саморегуляцію особистості людина може розкрити зміст своєї поведінки (смисли, значення, процеси збереження і переробки інформації, системна рефлексія, формулювання цілей і планування діяльності), а також вчинки (мотиви, безпосереднє відображення дійсності, емоції, предметна рефлексія і операціональний рівень регуляції). В цьому плані цілком зрозумілою є схема аналізу ціннісно-смислової саморегуляції особистості, адже сам по собі аналіз пов’язаний з розкриттям змісту цих понять, їхньою діалектикою розвитку і взаємопереходами. Проте для нас найбільшою мірою головним є те, що ці поняття розкривають життя (поведінку і вчинки, діяльність людини), які з огляду на ціннісно-смислову саморегуляцію особистості є ампліфікованими з урахуванням логіки динамічної структури психіки людини. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/23102 |
Appears in Collections: | № 30 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
30_girska-shkola-001-134-25-30.pdf | 352.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.