Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/23102
Назва: Рівнева структура ціннісно-смислової саморегуляції особистості
Інші назви: LEVEL STRUCTURE OF VALUE-MEANING SELF-REGULATION OF THE PERSON
Автори: Пелех, Владислав
Ключові слова: когнітивний рівень
афективний рівень
операціональний рівень
метарефлексія
Дата публікації: 2024
Видавництво: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Бібліографічний опис: Пелех В. Рівнева структура ціннісно-смислової саморегуляції особистості / В. Пелех // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 25-30.
Короткий огляд (реферат): У статті доведено, що поняття «життя» індивіда визначається передусім тими цінностями, які становлять його особистісне ядро. При цьому розгортання сутності відбувається завдяки активності особистості, як на конативному рівневі (саме по собі життя), так і на когнітивному (прогностичне відображення людиною оточуючої дійсності), а також і на афективному рівневі (почуття). Ампліфікація ціннісно-смислової саморегуляції особистості (в основному в парадигмі когнітивної сфери) і є своєрідним проєктом життя, що так чи інакше усвідомлюється самою людиною або людством в цілому. Такий життєвий проєкт може бути розгорнутий максимальною мірою, тобто має бути розгорнене все майбутнє життя людини з метою реалізації цінностей, цілей і завдань. Разом з тим, такий проєкт може бути і згорнутим, в парадигмі якого можуть бути актуалізованими і важливі скрипти життя людини. Вихід індивіда на рівень проєктування життя (стратегічний рівень) є неможливим поза метарефлексії, яка забезпечує не лише цілісний погляд на своє власне життя, але й її осмислення в парадигмі історичного часу (кожної конкретної людини і всього людства в цілому). Таким же чином через ціннісно-смислову саморегуляцію особистості людина може розкрити зміст своєї поведінки (смисли, значення, процеси збереження і переробки інформації, системна рефлексія, формулювання цілей і планування діяльності), а також вчинки (мотиви, безпосереднє відображення дійсності, емоції, предметна рефлексія і операціональний рівень регуляції). В цьому плані цілком зрозумілою є схема аналізу ціннісно-смислової саморегуляції особистості, адже сам по собі аналіз пов’язаний з розкриттям змісту цих понять, їхньою діалектикою розвитку і взаємопереходами. Проте для нас найбільшою мірою головним є те, що ці поняття розкривають життя (поведінку і вчинки, діяльність людини), які з огляду на ціннісно-смислову саморегуляцію особистості є ампліфікованими з урахуванням логіки динамічної структури психіки людини.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/23102
Розташовується у зібраннях:№ 30

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
30_girska-shkola-001-134-25-30.pdf352.29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.