Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/9829| Title: | Особа з інвалідністю у рефлексіях студентів-психологів |
| Other Titles: | Personality with disabilities in reflections of students-psychologists |
| Authors: | Галян, Олена Іванівна Галян, Ігор Михайлович |
| Keywords: | психологічне ставлення компоненти ставлення інвалідизована особа толерантність самореалізація |
| Issue Date: | 2019 |
| Publisher: | ДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника" |
| Citation: | Галян О. І. Особа з інвалідністю у рефлексіях студентів-психологів / О. І. Галян, І. М. Галян // Психологія особистості. - 2019. - Т. 10. - № 1. - С. 99-110. |
| Abstract: | У статті проаналізовано теоретико-прикладні аспекти формування у студентської молоді когнітивного, емотивного та конативного компонентів ставлення до осіб з інвалідністю (інвалідизованих). Ставлення в міжособистісному пізнанні відображають той аспект взаємодії, який стосується зіставлення об’єктивного світу та його суб’єктивної інтерпретації. Зміст психологічного ставлення формується під впливом соціальних настановлень, уявлень та індивідуального досвіду взаємодії з різними категоріями осіб. Засвідчено домінування соціальної моделі сприймання інвалідизованого, в якій провідна роль належить пошуку його місця в соціумі, визначення шляхів самореалізації та оптимального життєздійснення. Доведено, що в сучасних умовах спостерігається тенденція до заміни побутових стереотипів сприймання інвалідизованих професійними уявленнями, завдяки яким окреслюються підходи до формування в суспільстві толерантного ставлення до цієї групи осіб. Диференційовано вплив соціального та особистісного контексту толерантності студентів на ставлення до осіб з обмеженими можливостями. Конкретизовано фактори, які визначають сприймання інвалідів та ставлення оточення до них. Акцентування на особистісних, вольових та соціально-психологічних проявах осіб з обмеженими можливостями постало детермінантами формування системи ставлень до них. Водночас визнано наявність індивідуальних варіантів психічної активності осіб з інвалідністю, а відповідно й ієрархії їхніх провідних рис. Обґрунтовано потребу удосконалення психолого-педагогічного супроводу особистісного розвитку студентів в умовах закладу вищої освіти, де підтримується прагнення усіх суб’єктів освітнього процесу до продуктивного самоздійснення. |
| URI: | http://hdl.handle.net/123456789/9829 |
| Appears in Collections: | Т. 10, № 1 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 2817-Текст статті-5496-1-10-20200318.pdf | 931.04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.