Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/9755| Title: | Підготовка майбутніх вчителів трудового навчання до реалізації інклюзивної освіти в українських школах |
| Other Titles: | Preparing Future Handicraft Teachers for Inclusive Education in Ukrainian Schools |
| Authors: | Андрощук, Ірина Василівна Андрощук, Ігор Петрович Красильникова, Ганна Володимирівна |
| Keywords: | вчителі трудового навчання інклюзивна освіта діти з особливими потребами |
| Issue Date: | 2021 |
| Publisher: | ДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника" |
| Citation: | Андрощук І. В. Підготовка майбутніх вчителів трудового навчання до реалізації інклюзивної освіти в українських школах / І. В. Андрощук, І. П. Андрощук, Г. В. Красильникова // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2021. - Т. 8. - № 1. - С. 122-131. |
| Abstract: | У статті висвітлено результати емпіричного дослідження щодо виявлення проблем реалізації інклюзивної освіти в контексті підготовки майбутніх учителів трудового навчання та визначення напрямів їх усунення. З’ясовано, що майбутні вчителі трудового навчання у своїй переважній більшості не готові до реалізації інклюзивної освіти. Насамперед, це пов’язано з відсутністю у них на належному рівні сформованих знань і умінь щодо роботи з дітьми з особливими потребами. Виявлена необізнаність студентів щодо категорій дітей із вадами психофізичного розвитку та особливостей корекційно-розвивальної роботи з ними на уроках трудового навчання, під час яких учні активно залучені до виконання певних видів трудових вправ, активної рухової діяльності, що викликає у майбутніх педагогів занепокоєння та страх. Саме робота з різними інструментами під час обробки конструкційних матеріалів вимагає від педагога не лише організації безпечної праці, а й відповідної проектно-технологічної діяльності учнів на уроці. Встановлено, що керівники педагогічних практик, не маючи відповідного досвіду роботи з дітьми з особливими потребами, не в змозі сформувати у студентів алгоритм дій з цією категорією учнів. Обґрунтована необхідність формування у студентів психологічної готовності до роботи з дітьми із особливостями психофізичного розвитку; оновлення змісту дисциплін професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання з врахуванням особливостей інклюзивного навчання; формування здатності до реалізації методик інклюзивного навчання та виховання на уроках трудового навчання. Виокремлено основні напрями, що сприятимуть підвищенню ефективності професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання у закладах вищої освіти до роботи з дітьми із особливостями психофізичного розвитку. |
| URI: | http://hdl.handle.net/123456789/9755 |
| Appears in Collections: | Т. 8, № 1 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 4950-Текст статті-11331-2-10-20210409.pdf | 801.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.