Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/23939Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Бистров, Яків Володимирович | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-11T08:17:47Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-11T08:17:47Z | - |
| dc.date.issued | 2023-03-11 | - |
| dc.identifier.citation | Бистров Я.В. Міждисциплінарні термінологічні виклики когнітивної лінгвонаратології. Вісник науки та освіти. 2023. Вип. 2(8). С. 75-84. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-2(8)-71-84 | uk_UA |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/23939 | - |
| dc.description.abstract | Стаття присвячена розкриттюстатусу наративу як когнітивної макроструктури й інструменту пізнання навколишньогосвіту. Мета статті визначається встановленням термінологічного і категорійного статусу наративуу межахкогнітивної лінгвонаратології як перспективного напряму лінгвістикитексту, теоретико-методологічні наст анови якої спрямовано на пояснення лінгвокогнітивних параметрів наративу.Домінування антропоцентричного вектору розвитку мовознавчої науки спонукає науковців до пошуку способів розв’язання проблеми щодо механізмів членування свідомістю людини оповідної дійсності, відображеної в тексті. Значне зацікавлення донаративу як типу тексту зумовило появу численних і різнорідних підходів до його вивчення.В сучасних мовознавчих студіях значна увага приділялася здебільшого загальним підходам до аналізу наративу й переосмисленню його композиційної специфіки. На зміну системно-структурній парадигмі знання прийшла нова, когнітивно-комунікативна парадигма, в межах якої лінгвокогнітивний статус наративу (лат. дієсл. narrare – розповідати, докладно викладати, ім. gnarus – знання, усвідомлення) засвідчив не лише новий синтез дослідницьких підходів, а й перспективну інтеграцію сучасних наратологічних і лінгвістичних концепцій у царину когнітивної науки. Наратив як фундаментальний інструмент мислення поступово стає об’єктом досліджень у когнітивній лінгвістиці, орієнтованій найперше на розкриття особливостей мовного втілення ментальних структур та осмислення смислотвірних конституентів оповідної реальності.У статті зроблено акцент на розмаїтті термінологічних визначеньнаративу, які зумовленінасамперед розширенням перспективи щодо визначення статусу наративу – починаючи від його визначень у класичній наратології і структуралістських уявлень про нього до врахування лінгвокогнітивних особливостей наративуяк дискурсивного способу конструювання подій,і відповідно, його вивч енняупосткласичній наратології й когнітології. | uk_UA |
| dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
| dc.subject | термін, смислотворення, концепт, текст, наратив, наратологія, ментальні моделі | uk_UA |
| dc.title | Міждисциплінарні термінологічні виклики когнітивної лінгвонаратології | uk_UA |
| dc.title.alternative | INTERDISCIPLINARY TERMINOLOGICAL CHALLENGES IN COGNITIVE LINGUONARRATOLOGY | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |
| Розташовується у зібраннях: | Статті та тези (ФІМ) | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Бистров_Вісник науки та освіти.pdf | 298.81 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.