Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/23887
Title: Наукова та громадська діяльність Івана Вагилевича
Authors: Мороз, Мар’ян Васильович
Keywords: Іван Вагилевич
Руська трійця
Русалка Дністрова
етнографія
українське відродження
Галичина
1848 р.
Весна народів
Issue Date: 1-Jun-2025
Citation: Мороз М. В. Наукова та громадська діяльність Івана Вагилевича. Івано-Франківськ, 2025.
Abstract: Бакалаврська робота присвячена науковій та громадській діяльності Івана Вагилевича (1811–1866) – видатного українського поета, філолога, фольклориста, етнографа та священика УГКЦ, одного з засновників «Руської трійці». Дослідження охоплює ключові етапи його біографії: народження в с. Ясень (Івано-Франківська обл.), навчання у Львівській духовній семінарії та університеті, організацію літературного гуртка «Руська трійця» (1833 р.) разом з Маркіяном Шашкевичем та Яковом Головацьким, співавторство альманаху «Русалка Дністрова» (1837 р.), що став маніфестом українського відродження в Галичині. Особлива увага приділена науковим працям та філологічним дослідженням. Громадська діяльність аналізується через призму участі в революційних подіях 1848 р., агітації за права селян на Закарпатті, роботи перекладачем і коректором у львівських виданнях, а також конфліктів з цензурою та церковними властями, що призвели до фінансових труднощів. На основі архівних документів, мемуарів, листування та історичних студій автор оцінює роль Вагилевича в становленні української етнографії, фольклористики та національного відродження. Висновки підкреслюють його внесок як піонера наукового вивчення карпатських культур та борця за культурну автономію українців в Австрійській імперії.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/23887
Appears in Collections:Наукові роботи студентів, магістрантів, аспірантів (ФІПМВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Мороз М.В._Боян-Гладка С.П_11.06.pdf989.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.