Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/23587Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Кусаїнова, Жанара | - |
| dc.contributor.author | Сартбекова, Нуржан | - |
| dc.contributor.author | Абакіров, Азіз | - |
| dc.date.accessioned | 2025-10-02T11:22:31Z | - |
| dc.date.available | 2025-10-02T11:22:31Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Кусаїнова Жанара. Основні характеристики процесу моделювання освітніх програм педагогічних напрямів у технічній і професійній освіті / Жанара Кусаїнова, Нуржан Сартбекова, Азіз Абакіров // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2025. - Т. 12. - № 3. - С. 150-168. | uk_UA |
| dc.identifier.other | 10.15330/jpnu.12.3.150-168 | - |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/23587 | - |
| dc.description.abstract | У статті висвітлено сучасні підходи до розробки освітніх програм у педагогічній сфері, зокрема у контексті технічної та професійної освіти (ТПО) в Центральній Азії. Представлено результати порівняльного аналізу навчальних програм трьох університетів: Киргизького національного університету імені Ж. Баласагина, Іссик-Кульського державного університету імені К. Тинистанова та Киргизького державного університету імені Арабаєва. Основну увагу в аналізі приділено впровадженню компетентнісних і модульних стратегій, а також використанню інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). У дослідженні застосовано якісну методологію, засновану на аналізі офіційних навчальних програм і відповідних документів. Вони були оцінені за структурним складом, інтеграцією ІКТ та застосуванням компетентнісних і модульних підходів. Аналіз також включав тематичний синтез та інтерпретаційне порівняння для виявлення спільних і відмінних тенденцій у розробці програм. Наукова новизна цього дослідження в тому, що в ньому презентовано нову методологію узгодження освітнього контенту з вимогами середовища цифрової грамотності, потребами ринку праці та інклюзивними педагогічними техніками. При цьому акцентовано, як модульна архітектура може сприяти гнучкості, а навчання на основі компетентностей здатне забезпечити готовність фахівців адаптуватися до мінливих умов. Крім того, у дослідженні наголошено на значенні інформаційно-комунікаційних технологій у підвищенні інтерактивності та доступу до ресурсів, що сприяє залученню студентів та їхньому самостійному розвитку. Результати дослідження підтверджують необхідність розробки навчальної програми, в якій забезпечено баланс між теоретичними знаннями, практичними навичками й технологічними компетенціями. Вказано на необхідності надати рекомендації зацікавленим сторонам на політичному та інституційному рівнях задля поліпшення якості педагогічних програм відповідно до глобальних тенденцій у галузі освіти. | uk_UA |
| dc.language.iso | en | uk_UA |
| dc.publisher | Карпатський національний університет імені Василя Стефаника | uk_UA |
| dc.subject | критичне мислення | uk_UA |
| dc.subject | інновації в освіті | uk_UA |
| dc.subject | модульний підхід | uk_UA |
| dc.subject | розвиток компетентностей | uk_UA |
| dc.title | Основні характеристики процесу моделювання освітніх програм педагогічних напрямів у технічній і професійній освіті | uk_UA |
| dc.title.alternative | Essential Characteristics of the Process of Modelling Educational Programmes of Pedagogical Directions in Technical and Vocational Education | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |
| Appears in Collections: | Т. 12, № 3 | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| art_10_ZHANARA KUSSAINOVA, NURJAN SARTBEKOVA, AZIZ ABAKIROV.pdf | 540.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.