Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/23279
Назва: | Шляхи організації інноваційного виховного середовища в НУШ |
Інші назви: | WAYS OF ORGANIZING AN INNOVATIVE EDUCATIONAL ENVIRONMENT IN THE NEW UKRAINIAN SCHOOL |
Автори: | Оліяр, Марія Петрівна Копчак, Лілія Василівна Довгий, Олег Ярославович |
Ключові слова: | нова українська школа виховні технології інноваційний процес інноваційна діяльність |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Оліяр М. П. Шляхи організації інноваційного виховного середовища в НУШ / М. П. Оліяр, Л. В. Копчак, О. Я. Довгий // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 101-105. |
Короткий огляд (реферат): | Актуальність дослідження пов’язана з методичною і технологічною недосконалістю виховного процесу в освітніх закладах, його фрагментарністю, недостатнім рівнем психолого-педагогічної готовності педагогів до інноваційних змін у виховній роботі в умовах сучасного інформаційного суспільства та широкомасштабної війни в Україні. Мета статті - розкрити теоретико-методичні засади організації інноваційного виховного середовища в закладі загальної середньої освіти. Автором здійснено аналіз наукових джерел з проблем виховання учнівської молоді та різних аспектів розвитку інноваційних процесів в освіті. Проаналізовано основні проблеми в українському освітньо-виховному просторі. Зазначено, що інновації за сучасних умов стають одним із найважливіших напрямів виховної діяльності закладів освіти, однак нові практики виховання впроваджуються повільно та часто здійснюються без урахування змін соціальних та регіональних умов. Схарактеризовано новий формат виховної роботи, що визначає особистісний розвиток учнів як єдину мету виховання у всіх освітніх установах. Визначено чинники, які впливають на якість виховного процесу. Висвітлено трактування українськими вченими понять «інновації у вихованні», «інноваційність», «інноваційний процес», «інноваційне виховне середовище закладу загальної середньої освіти». Схарактеризовано інноваційне виховне середовище НУШ та окреслено шляхи його створення як інноваційної виховної взаємодії педагога й учнів на суб’єкт-суб’єктних засадах. Професійною місією вчителя НУШ у виховній роботі визначено педагогічний супровід процесу індивідуального становлення і розвитку особистості учня в період його шкільної освіти, прогнозування, організацію, контроль та аналіз повсякденного життя й діяльності школярів. Акцентовано на тому, що в основі розвитку нової виховної системи лежать сучасні технології, основними принципами відбору яких є перспективність, демократичність, гуманістичність, інтегративність, реалістичність, цілісність, керованість, економічність, актуальність. Визначено ціннісний підхід у вихованні найважливішою умовою особистісного розвитку учнів, що реалізується через конструювання структури ціннісного виховного простору сучасного закладу освіти. Виховання визнано провідним пріоритетом в освітньому просторі, очікувані результати якого можуть бути отримані лише в процесі оновлення його змісту, скоригованого на нові цілі та орієнтири компетентнісної освіти. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/23279 |
Розташовується у зібраннях: | № 30 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
30_girska-shkola-001-134-101-105.pdf | 217.33 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.