Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/23024
Назва: До питання про функції Регламенту Верховної Ради України: спроба теоретико-правової систематизації
Інші назви: On the question of the functions of the Regulation of the Verkhovna Rada of Ukraine: an attempt at theoretical and legal systematization
Автори: Лінецький, Сергій
Ключові слова: функції права
функції правових актів
Конституція України
Регламент
Верховна Рада України
парламентські процедури
Дата публікації: 2024
Видавництво: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Бібліографічний опис: Лінецький С. До питання про функції Регламенту Верховної Ради України: спроба теоретико-правової систематизації // Актуальні проблеми вдосконалення чинного законодавства України. - Івано-Франківськ. - 2024. - Вип. 65. – С.1.82-1.106
Короткий огляд (реферат): У пропонованій статті здійснено теоретико-правове узагальнення функцій Регламенту Верховної Ради України. Під ними запропоновано розуміти основні напрямки та види впливу цього Регламенту на порядок роботи Верховної Ради України, її органів та посадових осіб, на засади формування, організації діяльності та припинення діяльності депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, на засади формування, організації діяльності та припинення діяльності коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, а також на порядок підготовки і проведення сесій Верховної Ради України, її засідань, формування державних органів, визначення законодавчої процедури, процедур розгляду інших питань, віднесених до її повноважень, та порядку здійснення контрольних функцій Верховної Ради України. З’ясовано, що функціям Регламенту властива низка ознак, що відображають його правову природу, спрямованість, конституційну роль і значення в системі законодавчих актів держави, висвітлені ці ознаки. Доведено, що, враховуючи специфіку конституційної ролі та об’єкта впливу Регламенту, він виконує одночасно чотири групи функцій: 1) загальносоціальні (політична, соціальна, ідеологічна, фінансово-економічна, інформаційна, комунікативна) і юридичні, причому останні структурно диференціюються на загальноправові, спеціально-правові та конкретно-правові; 2) загальноправові – ті, що їх виконує кожен нормативно-правовий акт вищої юридичної сили (закон); 3) спеціально-правові – ті, що їх виконує кожен закон, що належить до галузі конституційного права; 4) конкретно-правові – ті, що їх виконує саме цей законодавчий акт, виходячи зі специфіки й унікальності його об’єкта. До числа конкретно-правових функцій Регламенту віднесені: 1) упорядковуюча; 2) функції, що забезпечують службову роль Регламенту по відношенню до Конституції; 3) нормативно-забезпечувальна; 4) установча, або організаційна; 5) компетенційна; 6) функція забезпечення парламентського консенсусу; 7) функція гарантування парламентського континуїтету; 8) дисциплінувальна (юрисдикційна); 9) легітимізаційна; 10) ресурсного забезпечення; 11) гаранту-вальна; 12) управлінська; 13) конституційно-процесуальна.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/23024
Розташовується у зібраннях:№ 65

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2024.65.1.linetsky.pdf360.2 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.