Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/23021
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШевчук, Василь-
dc.date.accessioned2025-05-21T07:21:42Z-
dc.date.available2025-05-21T07:21:42Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationШевчук В. В. Про безпосередній об’єкт складу порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту, особами, які керують транспортними засобами // Актуальні проблеми вдосконалення чинного законодавства України. - Івано-Франківськ. - 2024. - Вип. 65. – С.1.43-1.56uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/23021-
dc.description.abstractМетою наукової статті є встановлення змісту безпосереднього об’єкта по-рушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту, особа-ми, які керують транспортними засобами, на підставі експертизи нормативного матеріалу у сфері дорожнього руху та з’ясування значення цього об’єкта для законодавчого та правозастосовного аспектів цього складу кримінального правопорушення. Обраний у статі спосіб встановлення безпосереднього об’єкта обумовлений присутністю у тексті статті 286 КК України бланкетної відсилки до регулятивного законодавства, що визнається нормативною підставою при-тягнення до кримінальної відповідальності. Зроблено висновок, що основним безпосереднім об’єктом цього складу кримінального правопорушення слід ви-значити охоронювані кримінальним законом суспільні відносини у сфері забезпечення порядку дорожнього руху та експлуатації транспорту. Акцентується на тому, що зроблена у ст. 286 КК України відсилка не сприяє однозначному застосуванню цієї норми, в результаті чого у судовій практиці мають місце різні за обсягом посилання на нормативні акти у процесі формулювання обвинувачення. На підставі експертизи змісту системи регулятивного законодавства у системі дорожнього руху та враховуючи таку його рису як різноієрархічність зроблено висновок про уточнення змісту ст. 286 КК України. Запропоновано внести зміни до назви та до ч. 1 ст. 286 КК України, виклавши бланкетну вказівку таким чином: порушення законодавства про дорожній рух або експлуатацію транспорту. Констатовано, що додатковий факультативний об’єкт порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту не враховуються судом при кваліфікації цього кримінального правопорушення.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectкримінальне законодавствоuk_UA
dc.subjectтлумачення кримінального законодавстваuk_UA
dc.subjectкримінальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectкримінально-правова нормаuk_UA
dc.subjectкримінальне правопорушенняuk_UA
dc.subjectсклад кримінального правопорушенняuk_UA
dc.subjectоб’єкт складу кримінального правопорушенняuk_UA
dc.subjectпорушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особамиuk_UA
dc.subjectякі керують транспортними засобамиuk_UA
dc.subjectдорожній рухuk_UA
dc.subjectбезпека рухуuk_UA
dc.subjectексплуатація транспортуuk_UA
dc.subjectбланкетна нормаuk_UA
dc.subjectвдосконалення кримінального законодавстваuk_UA
dc.titleПро безпосередній об’єкт складу порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту, особами, які керують транспортними засобамиuk_UA
dc.title.alternativeAbout the direct object of the violation of the rules of traffic safety or the operation of vehicles by persons driving vehiclesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 65

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2024.65.1.shevchuk.pdf333.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.